zaterdag, september 23, 2006

Ja,...ik ben al begonnen!



Oké, ik heb lesdag 4 (vier) van de Fotografische Vormgeving al weer achter de rug...

"En nu pas starten met dat fotoblog...mooi an de late kant", zult je zeggen...

Misschien wel,.maar mán wat komt er veel op je af die eerste lesdagen zeg!
Naast een 100% baan, huismannie spelen, "Zevenjarige" naar school brengen en weer ophalen, potje koken en leuk met het gezinsleven mee doen wel te verstaan.

Het is fotograferen, fotograferen en nog eens fotograferen!
Opdrachten voor de volgende les en voor de Assessements in de komende weken...

O, ...U wilt wat voorbeelden??

*Maak een zestal foto's naar aanleiding van een video over Henri Cartier Bresson...In dezelfde stijl als deze Meester. Deze foto's bewerken en afdrukken op 13x18 cm voor de volgende les.
*Foto's gemaakt tijdens de tweede les, verschillende compositie's, belichtings- en camerainstellingen printen op 10x15cm.
*Houd een voordracht over een beroemde fotograaf/fotografe. Elke lesdag twee studenten.
*Maak een zestal foto's met als onderwerp : Mijn Straat. (Assessement)
*Reproduceer een bekende/beroemde/gepubliceerde foto in de studio.
*De Ketting...Maak een groepje van vier studenten. No 1 krijgt een onbekende foto van de docent. Je moet reageren met een nieuwe foto en deze doorsturen naar student 2, die hetzelfde doet naar no 3 en no 4. Deze Caroussel gaat drie keer rond. aan het eind van de ronde houdt de groep een presentatie (Assessement!)
*Maak een Persoonlijk Ontwikkel Plan.
*Maak elke dag een foto.
*Houdt een (foto)dagboek bij.
*Knipsels en artikelen over fotografie verzamelen.
en dan ben ik vast nog wat vergeten...

Fotografie beheerst nu mijn leven.
Fotografie stuurt mijn dagindeling.
Fotografie overschrijft mijn Agenda.
Fotografie plundert mijn portemonnee.
Fotografie
Fotografie..!
F O T O G R A F I E ! ! !

Was er nog iets anders dan??